jasmijnappels.reismee.nl

The story continues: de laatste 1,5 maand in Guelph

G'day mate,

Afgelopen weekend heb ik een spoedcursus gehad in verschillende talen en nu kan ik iets zeggen in Zweeds, Deens, Australisch, Spaans noem het maar op. Nu mijn exchange er zo goed als op zit vind ik het wel zo leuk om een beetje de taal te spreken van mijn nieuwe vrienden.

Op het moment dat ik dit schrijf staan mijn koffers al bij de deur en is mijn kamer weer een saaie kale ruimte. Na 3,5 maand in Guelph gewoond te hebben zit het er voor mij op. Over een uurtje neem ik de bus naar Toronto en daar begint dan deel 2.0: reizen met Bram! Heb er veel zin in maar het is tegelijk heel dubbel omdat ik al mijn vrienden moet gaan missen en niet eens weet of ik ze ooit nog ga zien. Dit wordt waarschijnlijk ook het laatste stuk op mijn blog, ik ga het proberen kort te houden.

Een dikke maand geleden ben ik met Christianne, Mette Marie en Signe een lang weekend naar Washington en New York gegaan. De busreis was lang maar Chris en ik presteerden het wel om de douane aan de USA grens aan het lachen te maken. Een blessing moment wat ik waarschijnlijk nooit meer mee ga maken. In Washington hebben we vooral monumenten bekeken; de stad staat er vol mee. Het was heerlijk weer dus we konden lekker in onze t shirts rondwandelen. Het Capitool was voor mij het hoogtepunt, ontzettend indrukwekkend en erg mooi. De beveiliging was superstreng en je mocht nog niet eens een boterham mee naar binnen nemen. Chris had messen mee en dat zorgde nog voor wat hilariteit, ze ziet er zo lief uit maar ondertussen...

Op zaterdag hebben we de bus genomen naar New York. Om 10 uur kwamen we aan in het hostel en om 12 uur stonden we te partyen in een club samen met mensen van het hostel. We kregen de hele avond gratis drank van het hostel, ik weet nog steeds niet waarom. Het was een avond om nooit te vergeten, mede dankzij Christianne en Signe, die allebei op jacht waren naar een zwarte jongen om mee te zoenen. De volgende ochtend zijn we redelijk op tijd uit bed gegaan om de stad te bekijken. 's Avonds zijn we naar Mary Poppins gegaan. Daarna viel iedereen zowat dood neer. De dag erna zijn we vooral gaan shoppen en heb ik nog een neuspiercing laten zetten (waar de meningen over verdeeld zijn..). Net voordat we wilden gaan werd Signes portemonnee gejat. Echt heel irritant maar gelukkig was haar paspoort er nog wel en was er nog tijd om aangifte te doen. Dinsdag kwam ik totaal gebroken thuis en een uur later moest ik een toets maken. Toen ik 14 uit 15 scoorde vrat ik bijna mijn schoen op.

Een weekend later zijn we naar het Canadian Aboriginal Festival gegaan in Toronto. Er was een grote pow wow (soort indianendans) en iedereen was traditioneel gekleed. Er waren ook kraampjes met beren en vossenvellen en allerlei indianendingen. Het was leuk om er geweest te zijn en iets meer van de native Canadian culture te zien, maar een echt hoogtepunt was het niet.

Weer een weekje later ben ik voor de tweede keer naar mijn Canadese vriendin Kate geweest. Ben weer lekker vertroeteld door haar moeder en heb weer paard gereden. Ik ben ook nog wezen bowlen met een kleine bal en 6 kegels, dat had ik nog nooit gedaan. Er was ook een lichtfestival, een soort van lichtparade door de stad met allemaal kerstverlichting. Verder het weekend lekker rustig aan gedaan en in de buitenlucht geweest.

Het weekend daarna was het eindelijk tijd voor onze Sinterklaasavond. Linda, Chris en ik hadden iedereen uitgenodigd om samen Sinterklaas te vieren en het was een groot succes. Iedereen was gekomen en had iets lekkers te eten gemaakt. We hadden dus een groot buffet uit allerlei verschillende landen. Linda was onze Sint en Chris en ik waren Pieten. Het feit dat we zwart waren begreep werd totaal niet begrepen dus daarom hebben we ze ook maar meteen een lesje Sinterklaas gegeven en verteld dat we zo zwart waren van de schoorstenen ;). Chris had een mooi gedicht gemaakt voor de hele groep en dat vond iedereen het toppunt van de avond. Verder nog een cadeau ruilspel gedaan waar iedereen ook helemaal in opging. Daarna voor de laatste keer met zijn allen uit in Guelph, wat een feest was dat!

Vorige week zijn we met 10 man naar Blue Mountain gegaan, een skigebied 2 uurtjes verderop. Er lag te weinig sneeuw om te skien maar we hebben ons goed vermaakt. We zijn wezen rodelen op een super lange rodelbaan, wat me echt deed denken aan zomervakantie in Frankrijk. Verder hebben we gesleed op vuilniszakken en lekker rondgewandeld in het dorpje. We zijn ook een dagje naar Wasaga Beach gegaan, een mooi strand aan de Georgian Bay. Toen alle jongens in het water gingen kon ik het natuurlijk niet laten en ben ik er samen met Chris ook in gedoken. Om in het water te gaan moest je eerst door de sneeuw en meteen daarna zag je de ijsblokken in het water drijven. Mijn tenen voelden weer als stompjes, maar het was zeker de moeite waard. De avonden waren het leukste en ik zal ze nooit vergeten. Iedereen danste op stoelen en tafels, we deden allemaal spelletjes en we maakten massa's popcorn. Het was de allerbeste manier om de tijd hier af te sluiten.

De afgelopen 2 dagen bestonden uit pakken en doei zeggen, iets waar ik ontzettend slecht in ben. Ik heb hier zoveel meegemaakt en zoveel mooie mensen leren kennen dat ik het echt heel moeilijk vind om weg te gaan. Tegelijkertijd ben ik ook ontzettend gelukkig. Ik heb alles gedaan wat ik wilde en ik heb me geen moment verveeld. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt die ik zeker nog ga opzoeken en heb overal in de wereld nieuwe logeeradresjes opgedaan. Ik heb ontdekt dat Chris en ik een perfect team zijn, de beste partners in crime, na deze ervaring heb ik er een nieuwe vriendin voor het leven bij! En bovenal ga ik Bram morgen weer zien, waar ik al een paar weken naar uitkijk.

Lieve mensen bedankt voor het lezen van mijn verhalen. Ik ga met al mijn koffers naar de bus en zeg dag tegen mijn leven als een exchange student. Op naar het volgende avontuur!

Jasmijn

Reacties

Reacties

Stefanie

Hai Jasmijn. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Hoewel ik nooit in Canada ben geweest, begrijp ik heel goed wat een half jaar ergens anders met je doet. Ter illustratie: mijn laatste werkdag in Madrid ben ik door mijn HR manager naar bed gestuurd, omdat ik alleen nog maar kon janken. Vreselijk! maar de herinneringen die je hebt, pakt niemand je meer af. Geniet van je reis met Bram en tot snel! x ps we hebben je wel gemist hoor, bij de sinterklaasavond.

Irene

Ooh klinkt superleuk Jasmijn! Vervelend om afscheid te nemen van iedereen natuurlijk, maar dat betekent wel dat je weer snel in Nederland bent:) Geniet nog van de rondreis met Bram en ik heb er al weer zin in als jullie er weer allemaal bij zijn op de woensdag! X

Daan

Leuk verhaal Jazzmin. Nu komt Brem Jenssen eraan dat is ook nooit verkeerd. Veel plezier nog schwester.

Harm

Heey Jas,

Ontzettend leuk om je verhalen te lezen!
Geniet van je reis met Bram!

Tot gauw;)!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!